2016-04-05 09:10:04
Multimedijalni kutakVoditeljica: Sonja Crnić
Suradnici i korisnici svi
Broj sati: 35
Broj učenika : cca 20
Projekt Multimedijalni kutak uspješno se provodi već godinama pa nam je želja nastaviti i dalje, budući da nam dolaze i nove generacije učenike.
Ovim projektom svim korisnicima Škole pružila se mogućnost svakodnevnog, kontinuiranog, informiranja o njima relevantnim sadržajima za školovanje i zdravi život. Pružene su informacije o aktivnostima i rezultatima u svim preventivnim programima koji se realiziraju u Školi.
Projekt daje mogućnost sudjelovanja u značajnim aktivnostima Škole, ali i svoje životne zajednice; kreiranju novih pristupa svojim vršnjacima. Projektom se razvijaju nove vještine i znanja korisna za njihov cjelokupni život.
CILJEVI PROJEKTA
Glavni cilj Upoznati načela multimedije, načine kreiranja i obrade relevantnih informacija u funkciji informiranja i edukacije korisnika primjenom timskog rada.
Pod ciljevi:
- usmjerenost prema interesima i potrebama učenika
- educirati korisnike o multimediji i njezinoj ulozi u ljudskom društvu,
- ukazati na ulogu multimedije u prikazu stvarnosti i stvaranja privida stvarnosti.
.- razlikovati vrste medija i izražavanje u medijima
- steći temeljnu kompetenciju za izradu, pohranu i obradu medija,
- primijeniti multimedijske aplikacije za prikaz vlastitih projekata i programa.
- primjenjivati multimedije za potporu timskog rada / suradničko učenje /
- ukazati profesorima na potrebu za mijenjanjem pristupa učenju Ključne riječi: multimedija, informacija, edukacija, timski rad
Uvod
U današnjem izrazito brzom tempu života stalno pokušavamo naći načine kako što brže, u što kraćem vremenu, a što lakše i što točnije doći do potrebnih informacija. Načini dolaženja do informacija znatno su promijenjeni te primarni izvor informacija za učenike nije samo škola kao tradicionalni sustav. Veliku pozornost kao alternativni izvor znanja zauzima mreža i digitalne kompetencije.
Sustav multimedije olakšava prijenos informacija, a može olakšati i tradicionalni način učenja. Također, multimedijalni način prijenosa informacija se pokazao kao vrlo zahvalno sredstvo i za prezentaciju raznih vrsta edukacijskih sadržaja, a znamo da se mladi sve više okreću alternativnim izvorima znanja što direktno djeluje na potrebu mijenjanja načina učenja i poučavanja u školama te same uloge nastavnika..
Nastavne sadržaje te osobni rast i razvoj učenika nužno je integrirati u cjelovito osmišljen program. Učenje i poučavanje treba biti usmjereno prema učeniku, okrenuto individualnim iskustvima, istraživalačkim aktivnostima te traženjem i obradom informacija u pozitivnom i poticajnom okruženju.
Korisnici
Direktni korisnici:
- učenici uključeni u realizaciju projekta
Indirektni korisnici
svi učenici u školi
vršnjačka populacija izvan škole
roditelji
ostali posjetitelji Škole
profesori
Način realizacije
Vrijeme realizacije
Projekt se realizira tijekom cijele školske godine.
U prvom polugodištu je veći naglasak na edukaciju novih sudionika projekta i pripremanje informativnih i edukativnih multimedijalnih sadržaja.
U drugom polugodištu intenzivnije promjene ostvarenih uradaka uz praćenje aktivnosti u Školi.
Program aktivnosti
Rad se realizira kroz:
tematske edukativne radionice za sudionike projekta
individualni rad sudionika projekta ( grafička i multimedijalna obrada sadržaja )
rad u maloj i velikoj skupini
postavljanje potrebne opreme za realizaciju projekta
prezentacije pojedinih blokova informacija
Teme radionica:
timski rad
vrste multimedija
informacija
obrada informacije
način prezentiranja informacije
Koraci u realizaciji
1. U svakom razredu provodi se prezentacija projekta za stvaranje kreativnog tima projekta
2. Održavaju se tematske radionice s učenicima uključenim u projekt
3. Pratiti zbivanja u školi i tražiti potrebne materijale za obradu
4. Pratiti zbivanja u lokalnoj zajednici i prema izboru učenika iste obraditi
5. Izvršiti selekciju materijala za edukaciju vršnjaka
5. Od najkvalitetnijih materijala izraditi multimedijalne sadržaje
6. Prezentacija multimedijalnih blok- informacija
7. Prezentacija multimedijalnih edukativnih sadržaja
8. Izložba svih obrađenih sadržaja
9. Evaluacija projekta
Tim projekta
učenici uključeni u realizaciju projekta
profesori/ce struke
profesori/ce hrvatskog jezika
profesori/ce voditelji različitih projekata i programa u Školi
stručna suradnica –školska psihologinja
OČEKIVANI REZULTATI PROJEKTA
/ za izvođače projekta i ostale korisnike /
Očekivani obrazovni rezultati:
razlikovati vrste medija
razlikovati metode učenja
primjenjivati suradničko učenje
Očekivani odgojni rezultati:
- poticati interes za multimediju
- poticati interes za sudjelovanje u izradi školskih multimedijskih sadržaja
- poticati kreativnost
- poticati interes za timski rad, suradničko rješavanje zadataka
Očekivani funkcionalni rezultati:
- daljnje razvijanje kreativnost,
- razvijena sposobnost kritičkoga mišljenja,
- razlikovanje, prepoznavanje, spoznavanje i razvijenost kulture govorenja, čitanja i pisanja,
- razumijevanja vrijednosti različitih oblika obrade sadržaja
Širi kontekst programa
Očekujemo ostvarenje partnerstva u zajednici
Očekujemo nastavak realizacije projekta i u sljedećoj školskoj godini
Evaluacija projekta
vanjska i unutarnja
brojem sudionika u realizaciji projekta
brojem indirektnih sudionika
fotografije
zapisi u medijima
praćenjem aktivnosti koje su se provele
evidencija sugestija korisnika
evaluacijski listići indirektnih korisnika projekta
|