Prirodoslovna i grafička škola koristi e-Dnevnik. U nastavku su poveznice na odgovarajuće web-stranice.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Trajanje obrazovanja 4 godine
Opis poslova
Grafički se dizajneri bave likovnim oblikovanjem knjiga i časopisa, kalendara, promotivnih materijala, izradbom posjetnica, plakata, osmišljavanjem vizualnog identiteta tvrtki (dizajniranjem logotipa, memoranduma, posjetnica i koverti). Oni prije svega vode računa o tomu da predmeti koje dizajniraju budu privlačna izgleda, uočljivi i prepoznatljivi. Može se reći da se bave “vizualnom komunikacijom”. Vrlo često bave se i fotografijom.
Grafički urednik – dizajner uređuje grafički proizvod, vodeći računa o estetskom izgledu i skladnosti cjeline sadržaja. Izračunava utrošak materijala, organizira posao, korigira pokusne uzorke otisnutih materijala te riješava različite tehničke probleme prilikom realizacije. U radu se služi računalom, koristeći grafičke aplikacije, te kalkulatorom i tipometrom. Komunicira i surađuje s grafičkim dizajnerima, tehničkim urednicima i naručiteljima grafičkih proizvoda.
Grafički urednik - dizajner grafički oblikuje konačni proizvod, odabire odgovarajuću vrstu i veličinu pisma za tisak, određuje likovni izgled stranice i konačnog proizvoda te razmještaj i redoslijed priloga.
U radu se služe računalima, opremljenim vrhunskim grafičkim aplikacijama, koji omogućuju trodimenzionalni prikaz i animaciju.
Radni uvjeti
Grafički urednik – dizajner radi u zatvorenom prostoru pri prirodnoj ili umjetnoj rasvjeti, pretežno sjedeći. Dio poslova obavlja u prostoriji bez buke i isparavanja, a prema potrebi posla, odlazi i u druge radne prostorije, gdje je izložen papirnoj prašini, mirisu boja i ljepila te buci. Njihov posao zahtijeva veliku predanost radu: kako su vezani uz definirane rokove u kojima moraju završiti posao, često na poslu ostaju duže ili rade i kod kuće.
Poželjne osobine
Dobro razvijena psihomotorika, dobar vid na blizinu, raspoznavanje boja i njihovih nijansi i različitih oblika, sposobnost brzog uočavanja, dobra ručna spretnost i spretnost prstiju, dobra misaona koncentracija, odgovarajuća kulturna razina, kreativnost, sklonost likovnom izražavanju i dizajnu. Dizajneri moraju biti kreativni i imati razvijenu sposobnost estetske prosudbe. Uz to je važno da imaju smisla za tehničke probleme i prostorne odnose. Važno je da su precizni u radu, spretnih ruku i prstiju te normalna vida. Poželjno je da dobro crtaju, da mogu jasno prikazati raznovrsne prostorne odnose, da vole suradnju s drugim ljudima i da su komunikativni te spremni raditi dugo i povremeno se odricati uobičajenih trenutaka odmora.
Zanimanje grafički urednik – dizajner primjereno je zdravim ljudima koji nemaju smetnje sluha, respiratorne smetnje ( bronhitis, astma), sklonost alergijama, kronični ekcem kože, oštećenja lokomotornog sustava ( ruku, nogu i kralježnice ).
Što poslije škole?
Za dizajnere je važno da se u radu stalno usavršavaju.
Mogućnost zapošljavanja u dizajnerskim studijima, novinskim kućama, izdavaštvu i ostalim tiskarskim djelatnostima, proizvodnji papira i kartonske ambalaže. Rad u reklamno – propagandnoj djelatnosti kao i samostalna djelatnost u nekim od navedenih područja grafičke djelatnosti. Nakon stjecanja određenog radnog iskustva grafički urednici - dizajneri često postaju poslovođe ili voditelji dijelova marketinga i odnosa s javnošću.
Nastavak školovanja na grafičkom fakultetu i četverogodišnji Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu školuje visokoobrazovane dizajnere, specijalizirane za industrijski ili grafički dizajn.
Programi za grafički dizajn organizirani su na Grafičkom fakultetu i na Akademiji likovnih umjetnosti. Osim navedenih visokih učilišta, zainteresiranima se nudi i nekoliko privatnih škola koje organiziraju dvogodišnje tečajeve s područja dizajna. Završavanjem ovih fakulteta i škola ne stječe se stručni naziv diplomirani dizajner.
Dobro je znati
Prema onomu što oblikuju, uvjetno ih možemo podijeliti na industrijske dizajnere, dizajnere namještaja, dizajnere interijera, dizajnere keramike i stakla, grafičke dizajnere, scenske dizajnere, modne dizajnere te dizajnere tekstila. Ipak, njihova se djelatnost često isprepleće i rijetko se bave samo jednom granom dizajna.
Grafičkom uredniku - dizajneru blisko su zanimanja različitih smjerova grafičkih tehničara i ostalih dizajnera.
Nastavni program
NASTAVNI PREDMET |
BROJ SATI |
||||
1. razred |
2. razred |
3. razred |
4. razred |
||
tjedno |
tjedno |
tjedno |
tjedno |
||
1. |
Hrvatski jezik |
4 |
4 |
3 |
3 |
2. |
Strani jezik |
3 |
3 |
3 |
3 |
3. |
Povijest |
2 |
2 |
- |
- |
4. |
Vjeronauk / Etika |
1 |
1 |
1 |
1 |
5. |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
2 |
2 |
2 |
2 |
6. |
Politika i gospodarstvo |
- |
- |
- |
2 |
7. |
Fizika |
2 |
2 |
- |
- |
8. |
Matematika |
3 |
3 |
3 |
3 |
9. |
Kemija |
- |
2 |
- |
- |
10. |
Biologija |
2 |
- |
- |
- |
11. |
Geografija |
2 |
1 |
- |
- |
12. |
Informatika |
2 |
2 |
- |
- |
13. |
Likovna umjetnost |
2 |
2 |
- |
- |
14. |
Grafički dizajn |
2 |
2 |
2 |
2 |
15. |
Fotografija i film |
- |
- |
2 |
- |
16. |
Grafička tehnologija |
2 |
2 |
2 |
2 |
17. |
Strojevi i automatika |
- |
- |
3 |
2 |
18. |
Zaštita okoliša |
- |
1 |
- |
- |
19. |
Multimedijske tehnologije |
- |
- |
2 |
3 |
20. |
Vizualne komunikacije |
- |
- |
2 |
2 |
21. |
Izborni predmet |
- |
- |
- |
2 |
22. |
Praktična nastava* |
3 |
3 |
6 |
6 |
IZBORNI PREDMET |
|
||||
21.1 |
Izrada web stranice |
- |
- |
- |
2 |
21.2 |
Promotivne aktivnosti u grafičkoj struci |
- |
- |
- |
2 |
21.3 |
Grafičke tehnike |
- |
- |
- |
2 |
NASTAVNI PREDMET |
|
|||
Stručna praksa ** |
84 |
84 |
84 |
0 |
* Praktična nastava se izvodi u računalnoj učionici i radnom procesu.
**Stručna praksa se izvodi u radnom procesu s ciljem razvijanja znanja i vještina koje je učenik stekao tijekom obrazovanja u prethodnim razredima. Ona se organizira po ugovorima škole i tvrtke, provodi se nakon završetka nastave i uvjet je za upis učenika u naredni razred.