preskoči na sadržaj

Prirodoslovna i grafička škola Rijeka

Login
Upisi

Sve o upisima u Prirodoslovnu i grafičku školu Rijeka

 

Što ja zapravo radim?

e-dnevnik

Prirodoslovna i grafička škola koristi e-Dnevnik. U nastavku su poveznice na odgovarajuće web-stranice.

Tražilica
Kalendar
« Siječanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Nove školske stranice

Nove školske stranice su na adresi: www.pgsri.hr.

NASTAVA ZA TUR

Najprije hvala svim stručnjacima/kinjama  u svojim područjima rada s djecom koja imaju bilo kakav oblik teškoća u razvoju, radu i učenju, koji su na raznim stručnim usavršavanjima podijelili svoje radove sa svima nama ostalima i olakšali nam rad.

Što i kako možemo prilagoditi u radu s djecom s teškoćama u razvoju:


PRILAGODBE OPSEGA I TEŽINE ZADATAKA

  • smanjiti broj zadataka, teksta, definicija, pojmova
  • sažeti predviđene tekstove (npr. obraditi dijelove lektire)
  • prezentirati samo ključne, bitne pojmove
  • podijeliti zadatak na više manjih cjelina
  • rasporediti zadatke po težini (lakši-teži-lakši)
  • ponuditi nekoliko odgovora
  • rješavanje zadataka nadopunjavanjem
  • ostaviti dovoljno prostora za pisanje odgovora te označiti mjesto za odgovor ( npr.crtama)
  • izbjegavati zadatke tipa “opiši,zaključi...”
  • omogućiti korištenje pomagala( kalkulator, rječnik, udžbenik...)
  • zamijeniti  teže riječi “lakšim” (npr.regenerirati –obnoviti)

KAD GOD JE TO MOGUĆE KORISTITI :

  • konkretan materijal, predmete, modele,realne situacije
  • povezivanje sa svakodnevnim   životom  i aktualnim zbivanjima
  • povezivanje s  iskustvima učenika
  •  “upozoravajuće geste”

Vizualne

  • filmovi, slike, crteži, posteri, grafikoni, tablice, prezentacije
  • pisati uvećanim slovima, podcrtavati, bojama isticati bitno, koristiti krede u boji, markere
  • mentalne mape
  • kartice za pojašnjenje pojmova
  • nastavni listići (izbjegavati diktiranje)

Auditivne

  • snimke tekstova, odlomaka , cijelih lekcija (strani jezik)
  • jačina glasa
  • naglašavanje važnosti pojedinih dijelova
  • čitanje zadataka
  • naglas, objasniti nepoznate pojmove

Vremenska prilagodba

  • omogućiti više vremena za rješavanje zadataka
  • više vremena za razgovor i uvođenje novih pojmova
  • češće podsjećati na vrijeme koje im je na raspolaganju za rješavanje zadataka

PRILAGODBA (INDIVIDUALIZACIJA) U PROVJERI (ISKAZIVANJU) ZNANJA

  • usmena umjesto pisane provjere
  • češće provjere kroz manje cjeline
  • u iskazivanju znanja omogućiti korištenje podsjetnika, crteža, mapa, bilježnice, pomagala
  • pronalaženje točnih odgovora umjesto izgovaranja
  • lijepljenje pripremljenih odgovora umjesto pisanja
  • korištenje skraćenih postupaka u složenijim zadatcima
  • izbjegavanje  čitanja na glas i pisanja na ploči

Pravilniku o načinima, postupcima i elementima vrednovanja u osnovnoj i srednjoj školi, Članak 5.
Kod učenika s teškoćama  treba vrednovati njegov odnos prema radu i postavljenim zadacima te odgojnim vrednotama
OCJENJIVANJE = POTICAJNO- MOTIVIRAJUĆE

Za uspješan rad s učenicima važna je temeljita procjena  učenikovih:

  • Sposobnosti
  • Interesa
  • Potreba
  • “Jakih strana” s jedne strane i Područja koja treba razvijati
  • “Slabe strane“ s druge strane
     

 

Inicijalna procjena

  • provodi se uglavnom  na početku školske godine i vrjednuje se opisno s obzirom na uspješnost i teškoće učenika
  • pri tome je značajno – utvrđivanje sposobnosti, utvrđivanje razine znanja, potreba i interesa na područjima važnim za izradu programa
  • utvrđivanje  sposobnosti
  • provodi se u različitim školskim aktivnostima posebno u onim važnim za usvajanje određenog predmeta
  • utvrđivanje razine znanja
  •  utvrđivanje interesa
  • određivanje potreba

Rezultati inicijalne procjene učenika

  • Važni su za određivanje polazišta-predznanja učenika iz nastavnog predmeta, određivanja jakih i slabih strana
  • Inicijalna procjena je bitna pri kreiranju  IOOP-a
  • Bitno je uspoređivati uvijek učenika sa samim sobom ( razlika između inicijalne i finalne procjene)

Npr. Što Sonja može

  • Čitati kratke rečenice uz pomoć
  • Točno ponoviti kako se neka riječ izgovara
  • Razumjeti od ranije poznate jednostave rečenice
  • Razumjeti jednostavne upute na engleskom jeziku (Sit down. / Come here. / Open ..., etc.)
  • Kratkoročno pamtiti riječi i njihova značenja
  • Dugoročno pamtiti riječi i rečenice uz ponavljanje i vježbanje
  • Razgovarati o svojim osjećajima, željama, i sl. na hrvatskom jeziku
  • Prepisivati prilično točno s ploče i iz udžbenika
  • Raditi samostalno
  • Raditi u paru ili skupini
  • Crtati
  • Rukovati škarama, ljepilom i sličnim školskim priborom
  • Mirno sjediti 30-tak minuta.
  • Voditi računa o svom priboru za rad (uvijek ponijeti knjige i bilježnicu, čuvati svoj pribor i sl.)

Što je Sonji potrebno:

  • Zadovoljiti potrebu za afirmacijom među drugim učenicima u razredu
  • Razviti bolju sliku o sebi, te povećati samopouzdanje i motivaciju za učenje
  • Pružiti sigurnost u izražavanju na stranom jeziku
  • Pružiti osnovno znanje engleskog jezika potrebno za budući posao
  • Osnažiti ga za samostalno izvršavanje školskih obveza

PRAKTIČAN RAD

POSTOJI POTREBA ZA:

Izvodi jednostavan praktični rad uz usmjeravanje

  • za prilagodbom prostora, pomagala i sredstava
  • izvođenjem  rada uz promatranje modela po etapama

Samostalnost u jednostavnijim oblicima praktičnog rada

  •      slikovnim prikazom ključnih etapa rada
  •      pisano datim etapnim uputama ili
  •      ponovljenim demonstracijama uz  ključne   upute

SLUŽENJE TEHNIČKIM I RADIONIČKIM PRIBOROM

POSTOJI POTREBA ZA:

Služi se pravilno samo određenim priborom

  • istovremenom demonstracijom po koracima ili skiciranja
  • više vježbanja u upotrebi pribora

 

Kako disleksičari/disgrafičari vide tekst:

preskoči na navigaciju